Dogs don`t care if you win or lose, they only care how you play the game. //Angelika Steinker

AgilityCindie

AGILITY En sport, Ett sätt att umgås, En aktivitet, Ett nöje, En väg till kontakt.

För mig personligen började det med att jag ville ha en Aktivitet för min Cindie. Att det sedan visade sig vara det roligaste sättet att verkligen umgås och få en kontakt med henne som man verkligen både såg och kände det hade jag inte räknat med.

Nu har Agility blivit en del av våran dag och vi har inte bara fått kontakt med varandra utan med flera Agility bitna, tvåbenta vänner.

tisdag 16 mars 2010

Rättvik 13 mars tävlingsdag för Lyn och Elin!

Lördag morgon vaknade som vanligt tidigt innan klockan gick igång. Fixade lite kaffe packade ihop och var vid Dalhalla ridhus 20 min i 8 och de öppnade inte förrns 8:00.

I dag skulle Elin och Lyn, Johanna och Rally, tävla i hopp och Agility. Banvandringen skulle tidigast börja 8:50. Själv skulle vi bara mäta oss och köpa en tävlingsbok och naturligtvis hade jag ju glömt kontanter =/ suck... jag hade 14kr själv men lyckades skramla ihop 20:- som den nu kostade... med Elin´s och Johannas hjälp. Nu blev det att hålla tummarna för att hon var SMALL som vi trott och ja det var hon, en liten small hund =).



Så blev det dags för lite banvandring... inte så lätt alla gånger, med 28 banavandrare att samsas med i 8 min...kan man bli förvirrande lik myror som inte hittar hem till stacken :) i från åskådarplats...

Då blev det att vänta på start med lite uppvärmning av Lyn. Hon var helt kollrig hoppade hej vilt runt Elin när hon fick komma ut ur buren. Pigg och glad och full av energi.

Hade tyvärr glömt att sätta filmkameran på laddning så det blev inte någon film på Lyn. Foton blev det däremot en hel drös av och jag fick många bra dessutom.De går att kolla på i mitt foto album som ligger till höger. Men här är ett av dem i allafall...

Hur det gick för Elin och Lyn får ni läsa om i Elins Blogg creativedogs.se

När Elin och Johanna hade gjort sina lopp tog dom en lång promenad ut på isen i Rättvik. Jag ... ja jag åkte hem till stugan och tittade på massstarten 5 mil på TV:n och somnade gott med Cindie i soffan. Vid 15:00 tiden fick jag så ett SMS från Elin om att Klass III hundarna skulle börja köra sina lopp. Vi kollade på dem och efter det åkte vi och köpte oss lite mat PIZZA =) nyttigt och gott.

Sedan var det dags för Melodifestivalen som var ovanligt bra tyckte vi båda. Vi visste inte riktigt vem utav Anna och Salem vi skulle rösta på så vi röstade på varsin ;)... en fullträff blev ju det då. Vi fick in ettan och tvåan. Släckte efter det och somnade gott. Söndag behövde vi inte vara på plats före kl 12:00 så vi kunde sovaut...hmm ja om man nu kan det.

Inga kommentarer: