Dogs don`t care if you win or lose, they only care how you play the game. //Angelika Steinker

AgilityCindie

AGILITY En sport, Ett sätt att umgås, En aktivitet, Ett nöje, En väg till kontakt.

För mig personligen började det med att jag ville ha en Aktivitet för min Cindie. Att det sedan visade sig vara det roligaste sättet att verkligen umgås och få en kontakt med henne som man verkligen både såg och kände det hade jag inte räknat med.

Nu har Agility blivit en del av våran dag och vi har inte bara fått kontakt med varandra utan med flera Agility bitna, tvåbenta vänner.

tisdag 16 mars 2010

Resan till Rättvik 13 - 14 Mars 2010

Vår första officiella tävling skulle bli i Rättvik 14 Mars 2010.

Innan vi nu skulle i väg så blev det lite panik, med allt som man skulle ha med sig på tävling. Vaccinations intyget var borta, låg inte alls i våran pärm där jag har alla papper på hundarna. Rasmus papper låg prydligt på sin plats men Cindies papper vart borta.

Nu har vi sådan tur att vi har super bussiga veterinärer så de fixade nya intyg åt oss som vi kunde packa med i väskan. Tack snälla Kusthöjden.

Medlemskortet var även det borta med vinden, förmodligen på samma plats som Cindies vaccinations papper. Det ska man numera kunna hämta på BHK-S hemsida fick jag uppgifter om, sagt och gjort. Jag går in där och skriver in mitt medlems nr m.m ... ja, vad händer. Jag får meddelande om att jag ska kontakta suporten för vidare information. ... fredag efter en stund får jag ett bekräftelse mail som säger att de har mycket att göra så att det dröjer ett par dagar innan jag får besked.

De är alltså överbelastade, nu när de har infört de nya systemet med att man ska skriva ut medlemmsuppgifterna själv.... Bra Lars! vad göra? hm...tydligen behöver man bara medlemskortet om man nu skulle råka få något pris =) jag packar i allafall med ett gammalt så att jag har med mitt medlems nr, alltid något.

Så... framöver får vi inte något medlemskort, vi får skriva ut det själv, och det är ju helt ok... när man nu som jag tappat bort kortet. Man får en medlemssida på BHK där man kan skrivaut det själv.

Vid 12:00 på fredag var jag klar med att ordna det jag nu kunde. Elin som jag skulle åka med jobbade men hade frågat om hon kunde få ledigt från kl 15:00 annars skulle hon sluta 18:00.

Nu var oturen inne och det hade väldigt mycke att gör på Elins jobb så det blev inte ledig, men hon lyckades hitta en snäll själ som tog hennes pass från 16:30 - 18:00... tack snälla du för det.

Hämtade Elin 16:30 Packade in burar och väskor hämtade hundarna och vid 17:15 kom vi i väg.

40 mil skulle vi köra... ååååh kan ni tänka Er... jag hade inte en aning om att jag kunde surra så j_la mycket. Jag pratade och pladdrade om allt och ingenting ... hela vägen till Rättvik gick min mun som på band ... stackars stackars Elin =) men man kan ju se det som så att när jag surrar så är jag inte orolig för körningen tyst blir jag när jag inte gillar att köra och måste fokusera 100% på vägen... strax efter 22:15 var vi framme i Rättvik och fick packa in våra saker i stugan en liten kvälls rastning med hundarna sedan var det sängen som gällde...

Inga kommentarer: