Dogs don`t care if you win or lose, they only care how you play the game. //Angelika Steinker

AgilityCindie

AGILITY En sport, Ett sätt att umgås, En aktivitet, Ett nöje, En väg till kontakt.

För mig personligen började det med att jag ville ha en Aktivitet för min Cindie. Att det sedan visade sig vara det roligaste sättet att verkligen umgås och få en kontakt med henne som man verkligen både såg och kände det hade jag inte räknat med.

Nu har Agility blivit en del av våran dag och vi har inte bara fått kontakt med varandra utan med flera Agility bitna, tvåbenta vänner.

torsdag 25 mars 2010

Daglig träning!

Just nu tränar vi flera ggr om dagen med att sitta stilla och glädjen inför det är rätt intensiv.

När man som jag har två hundar som man tränar är det rätt bra störning att sitta vid sidan när jag leker med en. Leksaker och godis som kastas har visat sig vara väldigt lätt att lära sig att ignorera.

Lek med någon annan, däremot har visat sig vara något svårare så här får man ta det lugnt och öka intensiteten i leken i små doser.

Hittade även en väldigt rolig Youtub sida med lite trix =)... åh hur söt är inte hunden... en phyreenén shephard.

Inga kommentarer: