Dogs don`t care if you win or lose, they only care how you play the game. //Angelika Steinker

AgilityCindie

AGILITY En sport, Ett sätt att umgås, En aktivitet, Ett nöje, En väg till kontakt.

För mig personligen började det med att jag ville ha en Aktivitet för min Cindie. Att det sedan visade sig vara det roligaste sättet att verkligen umgås och få en kontakt med henne som man verkligen både såg och kände det hade jag inte räknat med.

Nu har Agility blivit en del av våran dag och vi har inte bara fått kontakt med varandra utan med flera Agility bitna, tvåbenta vänner.

tisdag 5 maj 2009

Träning!

Det blev tidig träning i dag och kaffe i ryggan så att vi kunde lägga in lite vila mellan passen. Elin dök oxå upp och körde lite träning på bommen.

Cindie och jag körde lite cirkel träning och så började vi lära in ett trix, slalom mellan mina bena när jag går...det gäller att man har tålamod relultatet kommer och när hon väl förstod vad jag ville att hon skulle göra gick det hur lätt som helst.

Vi tränade även på läxan, frivillig hindertagning raktfram, sväng och solfjädern. Det gick väldigt bra.

Torrstarter utan hinder började jag att köra med henne oxå inga större problem där heller hon satt som klistrad tills jag släppte henne.

Några vändor på slalomet blev det oxå, det gick förvånasvärt bra att jag gick på fel sida dvs andra sidan om slalomet... =)

Alltså en mycket bra tränings dag villket gör att man liksom ser fram emot kvällens tävling.

Inga kommentarer: