Dogs don`t care if you win or lose, they only care how you play the game. //Angelika Steinker

AgilityCindie

AGILITY En sport, Ett sätt att umgås, En aktivitet, Ett nöje, En väg till kontakt.

För mig personligen började det med att jag ville ha en Aktivitet för min Cindie. Att det sedan visade sig vara det roligaste sättet att verkligen umgås och få en kontakt med henne som man verkligen både såg och kände det hade jag inte räknat med.

Nu har Agility blivit en del av våran dag och vi har inte bara fått kontakt med varandra utan med flera Agility bitna, tvåbenta vänner.

tisdag 2 juni 2009

Träning med Cindie!

Ja vi tränar nästan varje dag förutom den senaste veckan då jag sitter och pluggar inför tentan på torsdag. Cindie som är ganska van att vi sticker i väg på morgonen tycker nu att jag är en rätt tråkig kompis. Hon älskar träningen... och jag har efter Elins kurs tagit till mig en hel del nya kunskaper om hur jag ska handla Cindie till hennes fördel... helt plötsligt förstår jag varför Cindie ibland gör en liten snurr antingen före ett hopp eller efter.

Gungan var med när vi körde en hel bana på en gemensam träning och Cindie var ju väldigt rädd i fjol för den, gick knappt upp på den men har i år gått upp på den utan större problem och till och med vänder och går tillbaka för mer godis. Men vi hade aldrig provat den i en hela bana, så jag var lite orolig att hon inte skulle förstå att det var gungan utan bomen, men vilken drömgång hon rusade upp på gungan satte sig längst ut på den och vänta på landning ... helt sjukt snyggt :) man blir bara så j_la GLAAAD...

love you cindie

Inga kommentarer: