Dogs don`t care if you win or lose, they only care how you play the game. //Angelika Steinker

AgilityCindie

AGILITY En sport, Ett sätt att umgås, En aktivitet, Ett nöje, En väg till kontakt.

För mig personligen började det med att jag ville ha en Aktivitet för min Cindie. Att det sedan visade sig vara det roligaste sättet att verkligen umgås och få en kontakt med henne som man verkligen både såg och kände det hade jag inte räknat med.

Nu har Agility blivit en del av våran dag och vi har inte bara fått kontakt med varandra utan med flera Agility bitna, tvåbenta vänner.

fredag 19 september 2008

Sjuk!

Helt otroligt nu har Cindie löpt färdigt och då blir jag sjuk, lite less på alla dessa sker som hindrar oss från att träna på klubben. Cindie är lite fundersam hon oxå, man kan riktigt se att hon vill åka iväg med bilen när vi ska ta en promenad.

Peter har i allafall skaffat en stor 1 x 1 m skiva som hon får gå på den lägger jag på en stolpe så att det blir som en gungbräda, då får hon träna på rörligt underlag på betryggande avtånd från backen, jag hoppas att det ska göra susen inför inlärandet av gungbrädan.

Slalom, ja det tränar vi på alla möjliga och omöjliga vis, vi har koner, snedställda pinna m.m som vi övar på. Blev faktiskt heligt förbannad på henne häromdagen när vi tränade slalom. hmm ja jag vet man ska inte bli arg men det blev jag när hon fortsätter att insistera på att springa förbi första ingången, hon verkar så fixerad vid slutet på slalomen, dvs där hon får godis, jag vet att man inte ska mänsklig gör hundar men faan, hon fattar att det är där hon får godis, men inte för att hon gör slalom...ja usch jag blev arg.

Detta har medfört att hon tar det lite mer easy när hon ska göra slalomen och hon lyssna på mig.. hmm det är ju bra för det gick så himla fort tidigare så jag han inte med...farten får vi jobba på sen.

Inga kommentarer: