Dogs don`t care if you win or lose, they only care how you play the game. //Angelika Steinker

AgilityCindie

AGILITY En sport, Ett sätt att umgås, En aktivitet, Ett nöje, En väg till kontakt.

För mig personligen började det med att jag ville ha en Aktivitet för min Cindie. Att det sedan visade sig vara det roligaste sättet att verkligen umgås och få en kontakt med henne som man verkligen både såg och kände det hade jag inte räknat med.

Nu har Agility blivit en del av våran dag och vi har inte bara fått kontakt med varandra utan med flera Agility bitna, tvåbenta vänner.

torsdag 14 augusti 2008

Agility Pokalen 3:e gången


Ja för mig var det 3:e gången, vet inte hur jag ska summera kvällens event. Allt verkade ja..lite vimsiga var vi nog allihopa. Vilket då avspeglades på hundarna som var mer virrig än vanligt.



Cindie som har blivit så duktig på att sitta kvar, blev aldeles galen, hon till och med backade från plats gjorde den typiska lek inviten med rumpan upp i vädret och vifftade glatt innan hon snabbt sprang runt sidan och hoppade glatt över det första hindret ivirg och glad med massa extra hopp mellan alla hinder och snurrade runt lite här och där gjorde hon oxå... ja hm kommer man efter i starten är det svårt att hämta igen focus så det blev ett spritt hoppande och språngande lopp, men kuuul och roligt.

Lite vimsiga och inte så snabba var vi med att hjälpa till med hinder mellan bytena från S M L hundar heller. Jag hade t ex. L hundarnas lång hopp vilket jag inte tycker var särskilt kul då, eftersom hon har en tendens att sätta tassarna i långoppet blir det ju inte lättare att inte trampa på det när det är i full längd ja, suck men för sent att ändra på det som blivit fel och inte är det hennes fel heller.

Men som sagt alla verkade mer elle mindre ofocuserade i dag vet inte men kanske är det fullmåne i natt... brukar göra både det ena och andra med både folk och fä ...

Inga kommentarer: