Dogs don`t care if you win or lose, they only care how you play the game. //Angelika Steinker

AgilityCindie

AGILITY En sport, Ett sätt att umgås, En aktivitet, Ett nöje, En väg till kontakt.

För mig personligen började det med att jag ville ha en Aktivitet för min Cindie. Att det sedan visade sig vara det roligaste sättet att verkligen umgås och få en kontakt med henne som man verkligen både såg och kände det hade jag inte räknat med.

Nu har Agility blivit en del av våran dag och vi har inte bara fått kontakt med varandra utan med flera Agility bitna, tvåbenta vänner.

torsdag 12 augusti 2010

Hej hopp vad tiden går ...

Har under sommaren varit på en tävling och det var i Timrå ... Tjuvstarter och en förvirrad och glömsk matte hjälpte ju inte. Men roligt var det att vara på tävling tillsammans med kompisarna från Härnösand. Härnösand flyg nu fram :)

Det blev en liten film från den tävlingen :) ligger just nu på youtube. Men vilken hjälp det är att se sig själv på film, jag tycker att jag springer som attan men hallå jag trippar ju runt som en annan liten råtta där på planen inte konstigt att benen blir stumma stel.

Vilket visade sig vara precis vad vi behövde, ta ut stegen och sluta trippa. Efter tävlingen drog vi till Turkiet en vecka och kom lagom hem till Agilitypokalen klubbens egna lilla tävling och vilken skillnad det blev att springa riktigt =)

Nu är det Sundsvall som jag ser fram emot, vet inte sedan hur mycket jag kommer hinna med ligger precis i startgroparna och ska öppna eget här i Härnösand tillsammans med en kompis det blir Djurmagazinet en butik med smådjur fiskar och allt som hör till...en djurbutik.

Inga kommentarer: